Nabotur til Røyslandsåsen

Våre gode naboer ville ha oss med bort i skogen, det kunne vi ikke si nei til. Alle 10 pluss Underdog gikk avgårde, godt kledd, og med øks. Martin i godlaget, det skulle snart snu.
Å få med en syk Martin opp til skogen var ikke lett. Jeg prøvde å vise alle treene som hadde rast,og alle de som hadde fått seg en trøkk, men ikke rast. Han ble ikke imponert. 
Mens jeg viste fram gravhauger og langhus, uten tilskuere, var plutselig Torger litt for høyt oppe i et tre. Heldigvis så jeg han og fikk stoppet ferden. 
Etter bildet av Torger ble tatt stakk Martin av. Og jeg etter. Og han videre. - Går du lenger nå, er det rett heim!!! Han gikk, jeg slepte han heim, rimelig forbanna. Men de andre var igjen, og koste seg med bål og andre aktiviteter. Han største og han minste koste seg på tauet.  
Alltid jillt å være med storebror. 
Jeg har kjøpt en del utstyr i det siste, på Finn. Denne arcteryx-jakken var et scoop, bare 900 kroner, men M er ikke min størrelse. Med litt godvilje passet den på Håvard, iallefall i et langsiktig perspektiv, og det er jo viktig å tenke langt. 
Torger-tempo. Han skal borti alt. 
Hva med syk og sint far, og syk og trassen Martin? Dette bildet ble tatt da  mor kom hjem. 
Vi trengte det begge to. Så håper vi forkjølelse og feber er vekke til i morgen. 







Kommentarer