Geocaching i Melsheia

I dag gikk turen til Melsheia og opp til Brekkafjellet, selvsagt kombinert med geocaching. Det er ganske bratt opp hit, så vi nærmet oss fjellet fra utsiden, vi gikk ikke direkte opp. For små føtter ble det litt tungt, og da regnet kom ville 4 av 5 snu, men Hanne Tove jaget oss videre.
Etterhvert kom vi oss opp til kulturbeite, så da gikk det litt slakere oppover rundt sauer og etterhvert noen hester. Jeg slapp løs hunden, men bonden kom springende, så det burde jeg helt klart ikke gjort.

Da vi kom til toppen studerte vi hestene, og den flotte utsikten. Hele Sandnes lå under oss, og resten av Nord-Jæren. Frøylandsvatnet glimret der borte, og i retning "heim" så vi Åslandsnuden og Rossåsen.
Cachen dukket raskt opp og Martin var som en tornado da han fant den under den ene steinen.
Dagens mål var disse to cachene, den neste lå noe lenger nede, i nærheten av en stor stein som isen har plassert ytterst på et stup. Cachen ble funnet i ei bratt fjellside, her måtte vi passe godt på de to minste.
Håvard greide seg fint selv i vinden.

Hanne Tove var flink til å dele ut "bensin", en viktig ingrediens for å holde ungene i gang. På hjemveien gikk vi mer direkte ned gjennom et bratt skar til bilen som stod parkert ved Sandnes skiskyttarlag. Her var overgangen fra kulturbeite uten tre og ned i skogen markant, og vi koste oss nedover dalen med eikenøtter, samt vi samlet våpen til krigen vi skulle ha da vi kom ned til bilen. Greiner og busker var gode våpen, og vi samlet kongler til håndgranater.
Ved bilen stod slaget i fem minutter, etter det var vi alle venner og reise til Ålgård. Neste punkt på planen var svømming i summehallen. En god og aktiv dag for gjengen i Eikeli 10.